Pagina's

maandag 3 februari 2014

De last-minute zwemtas !

De oudste zoon ging voor de eerste keer zwemmen met school en ik wilde zelf een zwemzak naaien. Ik had me voorgenomen om er geen last-minute van te maken dus bestelde de materialen al goed op tijd en besliste om het patroon van SVDHZ te gebruiken.
Maar er kwamen nog honderd-en-één dingen tussen zoals gewoonlijk dus werd het weer doorwerken tot (heel) laat de avond voordien.

Maar hij is klaar!





Er moest zeker oranje inzitten van hem, dus hebben we maar oranje paspel gebruikt en zijn naam in het oranje geflockt.

Om de zwemzak waterdicht te maken wilde ik voor de eerste keer lamifix gebruiken.
Een opstrijkbare vlieseline om stof te 'plastificeren/lamineren' zodat het waterdicht wordt. Ik heb een blinkende afwerking maar achteraf zag ik ook dat je dit in een matte variant kan krijgen.

Het lukte eigenlijk vrij simpel en gaat als volgt; lamifix ongeveer in de juiste grootte uitknippen, erop strijken met middelmatige warmte, laten afkoelen en bijknippen.








Ik had wat schrik om de geplastificeerde stof te stikken maar dat viel reuzemee, voor herhaling vatbaar.




Een reactie plaatsen