Pagina's

maandag 16 februari 2015

Zomerjurkje voor Elies ; SVDHZ-jurkje met kamsnaps i.p.v. blinde rits

Qua stofjes was ik alvast voorbereid dit jaar en dus een tijdje geleden al op stoffenjacht geweest...maar de energie om eraan te beginnen ontbrak me eigenlijk tot nu.
Eindelijk zonnig weer seg! En met de zon kwam ook de zin om zomerjurkjes te maken voor de dochter.

 

Met een dochter die pertinent weigert om een broek aan te trekken en steeds zeurt voor rokjes en kleedjes, werd het dus dringend tijd!
SVDHZ is nog steeds één van mijn favoriete boeken en in het bijzonder het basisjurkje waarop je eindeloos kan variëren. Een ideaal patroon voor mijn dochter omdat ze echt heel goed met dat patroon staat.
  
Maar na verschillende blinde ritsen wilde ik eens iets anders en zo kwam ik op  de kamsnaps.
Voor de meesten waarschijnlijk al een vanzelf-sprekendheid maar voor mij nog altijd een mysterie. Dus besloot ik me in een zonnig-weer-dus-ik-kan-alles-aan-bui  direkt een  tang en een paar verschillende kleurtjes kamsnaps aan te schaffen. En na de duidelijke uitleg in de winkel Misses Needle ging ik gezwind aan de slag...
En wat een gerief seg, die kamsnaps! Heel vlotjes om te bevestigen, mooi om te zien , te verkrijgen in superveel kleurtjes en gemakkelijker te gebruiken voor de dochter ( en manlief) dan de blinde rits.
Kortom ik ben overtuigd en ben van plan deze in vele toekomstige projectjes te gebruiken.





Nog wat blauwe paspel tussen bovenstuk en rok om er wat extra's aan te geven...




Ik werd er in ieder geval helemaal vrolijk van; de zomerse kleuren van het kleedje, de voldoening van nog eens iets genaaid te hebben en het blije gezicht van de dochter!
Laat die zonnestralen maar komen...
Een reactie plaatsen