Pagina's

dinsdag 5 augustus 2014

Jasper zijn eerste scoutskamp....van loslaten gesproken...

Morgen is het zover, Jasper zijn eerste scoutskamp als kapoen met Ansarat.
Of wat een moederhart lijden kan... want nu ben je de moeder ipv leidster. 


Je gééft je kind mee ipv het mee te nemen....

Dan mijn bezorgde lichtjes zenuwachtige zelf maar sussen met wat voorbereidingen!

Het thema is ridders en prinsessen naar het thema van Lord of the Rings; ridders van Rohan.

Het leek me wel leuk om Jasper in stijl te laten vertrekken, daarom een ridder geflocked in de paarse kleur van de scoutsgroep.



Jasper krijgt graag brieven maar schrijft ze niet echt heel graag dus heb ik 
het schrijfwerk voor hem al maar tot een minimum herleid.
 Een brief in ridderstijl waar hij alleenmaar moet aanduiden
 wat hij van toepassing  vindt. En als het niet teveel moeite is,
 tijdens de platte rust zijn naam zelf nog onderaan moet schrijven.


En daar horen natuurlijk bijpassende enveloppen bij voor iedereen (oma &opa, moeke, nichtje, mama,papa,zusje,broertje,nonkels en tante) waar de adressen al opstaan....


Bij ons gaat hij er nog iets extra opschrijven..zei hij....
Wij verwachten iets in de richting van; ik mis jullie maar mijn 
computer/nintendo/playstation nog meer!


De sjaal gepimpt...




De broekspijpen eraan geritst...






De trui gestreken...

Praktisch gezien is alles klaar maar mentaal......ik begin toch een beetje zenuwachtig te worden.
Ik vind het allemaal spannend en ben superenthousiast voor hem maar als ze ergens gaan logeren kan je nog een keertje bellen om te vragen of alles ok is.

Als je nu géén telefoon krijgt mag je blij zijn, want dat betekent dat alles goed verloopt....

Nog vlug een briefje schrijven om te verstoppen in zijn tas, bed in om hem morgen om  6.45 u af te gaan zetten aan het treinstation.... ja idd treinstation...dus niet af gaan zetten op het kampterrein.... heel slim gezien van de leiding lijkt me......

Een reactie posten